Saturday, May 24, 2014

Proses Pembelian



1 – Pendaftaran:

Anda perlu berdaftar terlebih dahulu untuk membuat sebarang pembelian di b4comic.com. Pendaftaran hanya memerlukan alamat email dan username. Activation link akan dihantar ke alamat email anda. Sila tukar password ketika anda login untuk kali yang pertama.

2- Pilih Buku Ke Shopping Cart
Di setiap produk  ada disediakan butang “add to cart”. Tekan butang tersebut sekiranya anda berminat untuk membeli. Anda boleh menambah kuantiti yang ingin dibeli dan juga boleh membatalkan produk yang dibeli di shopping cart. Sila klik pada continue shopping untuk menambah produk lain.

3- Periksa dan Hantar Tempahan
Bagi pembelian yang pertama, anda di kehendaki untuk memasukkan maklumat-maklumat penghantaran seperti  nama, alamat dan no telephone. Maklumat ini akan di simpan secara automatik di dalam system kami dan boleh digunakan semula untuk belian ke dua dan seterusnya. Pastikan semua maklumat yang dimasukkan adalah betul bagi mengelakkan sebarang kesulitan. Setelah dipastikan semuanya betul, tekan pada submit order untuk menghantar tempahan.

4- Maklumbalas dari pihak kami
Kami akan menghubungi anda dalam tempoh 48jam selepas tempahan dibuat. Ini penting bagi mengelakkan sebarang masalah seperti kehabisan stock. Selepas kami mengesahkan tempahan anda barulah bayaran boleh dibuat.

5- Bayaran
Sebarang bayaran bolehlah di buat ke akaun MAYBANK, CIMB atau Bank Islam   no acc akan diberi sewaktu kami membalas email pengesahan tempahan.Bayaran boleh dibuat secara “cash deposit” ataupun “bank transfer”. Sila emailkan bukti bayaran ke sales@b4comic.com

6-Terima Tempahan
Kami hanya akan menghantar tempahan anda setelah bayaran disahkan. Penghantaran akan dibuat dalam tempoh 48jam selepas pengesahan bayaran.


0 comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.